MAN specializētā tehnika izstādē IFAT 2018

17.05.2018

Izstāde “IFAT 2018”, kas šogad norisinās no 14. līdz 18. maijam Minhenē, Vācijā,  pulcē vienkopus visus specializētās tehnikas entuziastus. MAN tajā piedalās ar 5 transportlīdzekļiem – jauno TGE un diviem TGM, kā arī diviem TGS. Elastīgums, rentabilitāte, ekoloģija, praktiskums, efektivitāte un uzticamība – galvenie virzieni, uz kuriem šogad fokusējas MAN, prezentējot savus produktus.

Pirmo reizi IFAT – MAN TGE

MAN šajā izstādē jauno TGE mikroautobusu prezentē pirmo reizi. Jaunais TGE ir pieejams gan kā pasažieru mikroautobuss, gan ar kravas furgonu, ar pašizgāzēju, tentu, izotermisko virsbūvi, šasiju ar vienu kabīni vai dubulto, kā arī iespēju to aprīkot ar visdažādāko specializēto aprīkojumu. Atkarībā no izvēlētās versijas, jaunajam TGE ir trīs virsbūves garumi no 5986 līdz 7391 mm un augstums no 2355 mm līdz 2835 mm. Izmantojot papildu sakabes ierīci, ir iespējams transportēt līdz pat 3.5 tonnām. Turpretī, pieļaujamais kopējais svars ir 5.5 tonnas. Neatkarīgi no tā, ko vēlaties pārvadāt, jaunais MAN TGE bez problēmām nogādās jūsu kravu galamērķī, jo maksimālā kravas telpas ietilpība ir līdz 18.4 m3.

Jauno TGE darbina 2.0 l dīzeļdzinējs, un tas spēj attīstīt 177 Zs (130 kW) lielu jaudu. Aprīkots ar 6 pakāpju manuālo (6MT) vai 8 pakāpju automātisko (8AT) transmisiju un visām piedziņas sistēmu izvēles iespējām – priekšējo piedziņu, aizmugurējo piedziņu vai visu riteņu piedziņu.

Izstādē eksponētais MAN TGE 5.180 ar oranžo kabīni ir aprīkots ar aizmugures piedziņu un šasiju ar pilno masu – 5 tonnas. Šis auto ideāli piemērots dažādu darbu veikšanai tieši ziemas apstākļos, kā arī tam var pievienot dažādu papildu aprīkojumu darbu veikšanai, piemēram, lāpstu sniega tīrīšanai.

 Jauns MAN D08 motors TGL un TGM sērijas automobiļiem

MAN ir aprīkojis TGL un TGM sērijas kravas automobiļus ar jaunu D08 dzinēju. Šis dzinējs ir pieejams ar četriem un sešiem cilindriem. D0834 4.6l dzinējs ar 4-cilindriem attīsta 160 Zs lielu jaudu, un tā maksimālais griezes moments ir 600 Nm. Citas pieejamās jaudas šim dzinējam ir 190 Zs un 750 Nm, kā arī 220 Zs un 850 Nm.

Savukārt 6.9 litru dzinējs – D0836 – sešu cilindru versijā ar 250 Zs un 1050 Nm griezes momentu ir pats jaudīgākais MAN TGL dzinējs. Citas pieejamās jaudas 6-cilindru dzinējam ir 290 Zs un 1150 Nm griezes moments un 320 ZS ar 1250 lielu maksimālo griezes momentu.

500 ZS ir MAN TGS diapazona augšdaļa. 6-cilindru dzinēja Euro 6 versija ar 12,4 litru ietilpību no D26 sērijas ir pieejama ar trim jaudām – 420 ZS, 460 ZS un 500 ZS. Pie 930 – 1350 apgr./min. 500 Zs D26 dzinējs nodrošina 2500 Nm griezes momentu. Šī kombinācija ar MAN TipMatic automatizēto transmisiju ir pilnīga novitāte MAN TGS Euro 6 transportlīdzekļos.

Pateicoties SCR izplūdes gāzu pēcapstrādes tehnoloģijai un augstākai sadegšanas temperatūrai D08 dzinējos, ir izdevies samazināt degvielas patēriņu no trim līdz pieciem procentiem.

Vēl viena priekšrocība ir pagarinātais dzinēja eļļas maiņu intervāls. Lietojot MAN autorizēta servisa centra apstiprinātās eļļas, šis intervāls tagad ir līdz 80 000 kilometriem, atkarībā no transportlīdzekļa ekspluatācijas.

Jaunā dzinēja izstrāde ražotājam papildus sniedza iespēju pārveidot pārnesuma pārslēgšanas funkciju. Tagad tukšgaitas ātruma vadība ir pieejama arī 6 ātrumu un 12 ātrumu TipMatic pārnesumkārbai. Šī pārnesumkārbas funkcija ļauj braukt tukšgaitā ar izslēgtu sajūgu, nespiežot akseleratora pedāli. Līdz ar to transportlīdzekļa ātrums paliek nemainīgs un samazinās sajūga nodilums.

Atjaunots interjers MAN TG sērijas kabīnēm

Jaunais TG sērijas interjers tagad ir vēl praktiskāks un lietotājam draudzīgāks. Galvenais uzsvars, izstrādājot jauno interjeru, tika likts uz dizainu, funkcionalitāti un ergonomiku. Galvenajā instrumentu panelī atrodas 4 collu augstas izšķirtspējas krāsu ekrāns. Tā dažādās krāsas displejā palīdz labāk uztvert informāciju, īpaši brīdinājuma ziņas. Visi slēdži ir sadalīti noteiktās grupās, lai transportlīdzekļa vadītājam nodrošinātu uztveramāku un pārredzamāku lietošanu. Galvenajā vadības panelī atrodas visbiežāk lietotās funkcijas, piemēram, MAN TipMatic automātiskās pārnesumkārbas ieslēgšanas slēdzis. Komfortablie sēdekļi ir aprīkoti ar trīs punktu drošības jostām un kabīnē ir vieta diviem blakussēdētājiem.

Jaunā kabīne ir plašāka, mūsdienīgāka un funkcionālāka. Vairāki nodalījumi dažādu mantu uzglabāšanai, kā arī uzlabota apgaismojuma koncepcija sniedz vēl neredzētu komfortu transportlīdzekļa lietotājam. Savukārt ekskluzīvā, tumši pelēkā interjera apdare “Urban Concrete”, kuru pēc izvēles var pasūtīt jau bāzes komplektācijā, ir noturīga pret skrāpējumiem, netīrumiem un roku nospiedumiem.

 Drošība – aizmugures novērošana atkritumu savākšanas transportam

Izstādē ir eksponēts MAN TGS 26.360 6×2-4 BL atkritumu savācējs ar aizmugures iekrāvēja komplektu. Vadāmā un paceļamā aizmugurējā ass, kurai ir 7.5 tonnas celtspēja, ir šī transportlīdzekļa svarīgākā daļa. Lai novērstu auto ripošanu atpakaļgaitā, šis TGS ir aprīkots ar īpašu sviru, kas nodrošina auto nebraukšanu un pat dzinēja izslēgšanos, kamēr platforma ir aizņemta. Izcils palīgs šī specializētā transportlīdzekļa vadītājam ir 360 grādu panorāmas monitors. Šim nolūkam video attēli no četrām platleņķa kamerām tiek apvienoti vienā attēlā un parādīti transportlīdzekļa vadītājam. Piemēram, ViSy aizmugurējās zonas uzraudzības sistēma izmanto novatoriskus 3D sensorus, lai identificētu objektu novietojumu un kustību aiz transportlīdzekļa. Atkarībā no sistēmas analīzes un uzstādījumiem, atskan automātisks brīdinājuma signāls un vadības panelī tiek parādīts vizuāls indikators. Izmantojot papildu monitoru, kuru pēc klienta izvēles var uzstādīt kabīnes labajā pusē, transportlīdzekļa vadītājs redz slikti redzamo labo pusi  jeb aklo zonu.

MAN TGS atkritumu savācējs ir aprīkots ar jaunākajām drošības sistēmām – joslu šķērsošanas sistēmu LGS, avārijas bremzēšanas sistēmu EBA2, transportlīdzekļa uzraudzību uz ceļa, avārijas bremzēšanas palīgsistēmu ESS un citām.